حدود ۱۴ درصد از زنان در دوران بارداری به دیابت مبتلا می شوند که به عنوان دیابت بارداری شناخته می شود.

دیابت دوران بارداری ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد؟

به گزارش هلث دی نیوز، این بیماری با چاقی و سن بالاتر مرتبط است و تعداد موارد در حال افزایش است اگرچه معمولاً تا زمان زایمان برطرف می‌شوند.

اکنون، یک مطالعه جدید اخبار اطمینان بخش را برای زنان مبتلا به دیابت بارداری ارائه می‌دهد: این وضعیت احتمال طولانی مدت سرطان سینه را افزایش نمی‌دهد.

این مطالعه توسط «ماریا هورنستروپ کریستنسن»، از مرکز دیابت در بیمارستان دانشگاه اودنسه در دانمارک رهبری شد.

تیم او نتایج را برای بیش از ۷۰۸ هزار زن دانمارکی که بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۸ زایمان کردند (با میانگین سنی ۲۸ سال) پیگیری کرد.

هیچ‌کدام قبل از بارداری سابقه دیابت یا سرطان سینه نداشتند و ۲۴۱۴۰ زن (۳.۴%) در طی یک یا چند بارداری به دیابت بارداری مبتلا شدند.

سلامت زنان به طور متوسط تقریباً ۱۲ سال پیگیری شد و در این مدت ۷۶۰۹ نفر از زنان به سرطان سینه مبتلا شدند.

تیم تحقیق دریافت زنانی که دیابت بارداری داشتند، نسبت به زنانی که نداشتند، احتمال بیشتر ابتلا به سرطان سینه نداشتند. آن ها افزودند که این مسئله در مورد سرطان سینه به طور کلی، سرطان سینه قبل از یائسگی و سرطان سینه پس از یائسگی صادق است.

کریستنسن در بیانیه خبری گفت: «برای زنانی که دیابت بارداری داشته‌اند، اطمینان‌بخش خواهد بود که بدانند در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه نیستند».

بر اساس اطلاعات پیش‌زمینه محققان، دیابت بارداری با خطرات بالای بیماری‌های قلبی، سندرم متابولیک، بیماری مزمن کلیوی و شرایط سلامت روان از جمله افسردگی پس از زایمان مرتبط است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.